Informujemy, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519) gminy mają obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji zbiorników bezodpływowych na nieczystości płynne (szamb) oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków.
W związku z powyższym zwracamy się z uprzejmą prośbą, aby każdy właściciel nieruchomości na terenie Gminy Radgoszcz wyposażonej w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków, zapoznał się z niniejszym pismem i wypełnił załączone zgłoszenie. Wypełnione przez Państwa zgłoszenia pozwolą na uaktualnienie wymaganej przepisami prawa elektronicznej ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz określą obraz potrzeb budowy nowych odcinków kanalizacji sanitarnej na najbliższe lata.
Jednocześnie informujmy, że pracownicy Urzędu Gminy Radgoszcz będą kontrolować umowy oraz rachunki potwierdzające wywóz nieczystości ciekłych, ponieważ zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczenia opłat za te usługi.
Informujemy, że w przypadku niedopełnienia wyżej wymienionego obowiązku, będą prowadzone kontrole w zakresie sposobu postępowania z powstającymi ściekami na terenie nieruchomości niepodłączonych do sieci kanalizacyjnej, dla których nie zostaną złożone zgłoszenia.
Wypełnione i podpisane zgłoszenia należy złożyć w terminie do dnia 30 września 2023 r. prosimy:
- składać w pok. nr. 3 Urzędu Gminy w Radgoszczy
- przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy w Radgoszczy, Pl. Św. Kazimierza 7-8, 33-207 Radgoszcz
- przekazać bezpośrednio sołtysom